جدیدترین مطالب

ماه درد چه تفاوتي با دردهاي زايمان دارد؟

انتشار : 1394/11/08 تعداد بازدید : 28042 کد : 10321

ممكن است مادران باردار در ماه هاي آخر بارداري دچار ماه درد شوند كه درد زايمان نيست ولي به درد زايمان شبيه است در اين مقاله تفاوت ماه درد و درد زايمان  توضيح داده شده است.


ماه درد چيست؟

به طور كلي از ماه 7 بارداري انقباضاتي كه بسيار خفيف تر از انقباضات زايماني هستند و فاصله آنها نيز از انقباضات زايماني بيشتر است به صورت درد حس مي‌شود كه به آن ماه درد مي‌گويند.
ماه دردها مشابه انقباضات زايماني اما خفيف‎تر هستند. در واقع رحم با اين انقباضات خفيف، براي انقباضات شديدتر زايماني تمرين مي‌كند. شما نيز مي‌توانيد با اندازه گيري مدت اين انقباضات و فاصله آن‌ها، براي زمان زايمان تمرين كنيد.

لازم به ذكر است بعضي از خانم‌ها به علت ناآگاهي، به اين انقباضات رحمي، منقبض و جمع شدن جنين مي‌گويند.

ماه درد با دردهاي زايماني چه تفاوتي دارد؟
1- ماه دردها در پايين شكم و ران‌ها احساس مي‌شوند اما انقباضات زايماني در ناحيه بالاي شكم و كمر حس مي‌شوند.
2- ماه دردها با تغيير وضعيت يا ريلاكس كردن بدن يا راه رفتن و ... كاهش مي‌يابند اما انقباضات زايماني به تدريج افزايش مي‌يابند و فاصله آنها كم مي‌شود و تغيير وضعيت يا راه رفتن و ... تغييري در اين انقباضات ايجاد نمي‌كند.
3- انقباضات زايماني شديدتر بوده و با فاصله كمتري اتفاق مي‌افتد.
4- فاصله ماه دردها نامنظم است و معمولاً يكي دو بار در ساعت اتفاق مي‌افتد اما انقباضات زايماني منظم تر و فاصله آنها كمتر است.

منبع:
اين مقاله از كتاب ماه به ماه با بارداري گرفته شده است. كتاب ماه به ماه با بارداري  برگرفته از كتاب بارداري و زايمان ويليامز مي باشد كه از معتبر ترين منابع مامايي دنيا است

 

در صورتی که در مورد مطلب فوق سوالی دارین میتوانید از طریق فرم زیر مطرح نمایید .