جدیدترین مطالب

شير خانمهاي شيرده با يكديگر متفاوت است

انتشار : 1394/12/08 تعداد بازدید : 2011 کد : 10362

شير خانمهاي شيرده شبيه هم نيست و مواد غذايي موجود در شير خانمها با هم فرق مي كند. هر خانمي شيري مخصوص به خود توليد مي كند. اين مقاله در رابطه با علت تفاوت شير خانمها با يكديگر است.

شير خانمهاي شيرده با يكديگر متفاوت است

آيا شيرهمه زنان يكسان است؟
 خير- ميزان چربي و ويتامين شير مادران با يكديگر فرق مي كند.شير خانمهاي شيرده شبيه هم نيست و مواد غذايي موجود در شير خانمها با هم فرق مي كند. اين مقاله در رابطه با علت تفاوتهايي است كه شير خانمها با هم دارد.

چرا شير مادران با يكديگر فرق دارد؟
علل زير موجب تفاوت شير مادران مي شود
1- مواد غذايي كه مادران  مصرف مي كنند
مقدار چربي و ويتامين شيرمادر به غذايي كه مادر مي خورد بستگي دارد. به طور مثال اگر مادري ويتامين كافي مصرف نكند، مقدار ويتامين در شير او نيز كم مي شود و شير خوار ممكن است دچار كمبود ويتامين شود.
2-تفاوتهاي ژنتيكي زنان
به صورت مادرزادي شير هر مادر با شير مادران ديگر فرق مي كند. به طور مثال بعضي مادران شير پرچرب و بعضي شير كم چرب توليد مي كنند و.........
3- طول حاملگي
در طول دوران بارداري تركيب شير مادر فرق مي كند و نوزاد در هر سني به دنيا بيايد مادر شيري متناسب با همان سن دارد. مادراني كه نوزاد هفت ماهه به دنيا آورده اند  شيري توليد مي كنند كه براي نوزاد هفت ماهه مناسب است و مادراني كه نوزاد رسيده و 9 ماهه به دنيا آورده اند شيري توليد مي كنند كه براي نوزادان رسيده مناسب است و اين يكي از عجايب خلقت است.
 

نوشته هنگامه صدرايي براساس كتاب تغذيه در دوران بارداري و شيردهي نوشته دكتر مينو فروزاني

شير خانمهاي شيرده با يكديگر متفاوت است

در صورتی که در مورد مطلب فوق سوالی دارین میتوانید از طریق فرم زیر مطرح نمایید .