جدیدترین مطالب

مصرف زعفران مي تواند درد هاي زايمان را كم كند

انتشار : 1397/02/02 تعداد بازدید : 1501 کد : 10399

در اين مقاله شما با خواص زعفران و استفاده از آن در كاهش درد زايمان آشنا مي شويد.

مصرف زعفران ميتواند موجب كاهش درد هاي زايمان شود

مادران از گذشته تا حال در جستجوي راهي براي كاهش درد هاي زايمان هستند. كاستن از درد هاي زايمان يكي از دغدغه هاي پزشكان و مادران از گذشته تا حال بوده است. يكي از داروهايي كه طب سنتي براي كاهش درد زايمان پيشنهاد مي كند زعفران است.
در اين مقاله شما را با نقش زعفران در كاستن از درد هاي زايمان آشنا مي كنيم

پيشينه تاريخي زعفران در ايران
زعفران گياهي از تيره زنبقيان است و در بعضي نقاط كشور ما به ويژه خراسان كشت مي شود و از ادويه هايي است كه كاشت آن از گذشته و در زمان هخامنشيان و ساسانيان در ايران مرسوم بوده و حتي صادر مي شده و زعفران ايران در دنيا شهرت داشته است.
بعضي مورخين معتقدند زعفران در آيين مذهبي باستاني پارس به عنوان پيشكش به خدايان تقديم مي شده است و به عنوان عطر ، دارو و در رنگرزي مورد استفاده بوده است. در سنگ نگاره‌هاي تخت جمشيد هيات‌هاي نمايندگي اقوام ايراني و ملل تابع هخامنشيان نشان داده شده است كه در حال حمل ارزشمندترين تحفه سرزمين ماد انگبين و زعفران براي پيشكش به حضور داريوش هستند.

توصيه ابوعلي سينا براي كاهش درد زايمان و آسانتر كردن زايمان
ابو علي سينا در كتاب قانون از زعفران به عنوان يك داروي نشاط آور و شادي بخش ياد مي كند و مصرف آنرا براي كاهش درد زايمان و تسهيل زايمان مفيد ميداند.

با توجه به تحقيقات صورت گرفته، زعفران درد هاي زايمان را كاهش داده است.
در تحقيقي كه در سال 1393 در بيمارستان 17 شهريور مشهد انجام شد محققين نتيجه گرفتند درد هاي زايمان مادراني كه در هنگام درد هاي زايمان كپسول حاوي 250 ميليگرم پودر كلاله خشك شده زعفران مصرف كردند به ميزان قابل توجه اي كم شد.
اين تحقبق توسط خانم اطهري و دوستانشان در بيمارستان 17 شهريور مشهد انجام شد.در اين تحقيق به مادران گروه تجربي كه درد  زايمان داشتند يك كپسول زعفران داده شد و هر 2 ساعت نيز يك  كپسول زعفران ديگر به زائو داده شد(حداكثر تا 3 كپسول)

شربت زعفران
در بعضي نقاط ايران به زائو در شروع درد هاي زايمان شربت زعفران مي دهند تا هم سريعتر زايمان كند و هم درد هاي زايمانش كم شود.

كاربردهاي ديگر زعفران در طب سنتي
زعفران در طب سنتي ايران كاربرد هاي زيادي داشت و در مطالعات و تحقيقاتي كه صورت گرفته، بسياري از اين خواص مورد بررسي و تايير قرار گرفته است.
بعضي كاربردهاي زعفران در طب سنتي عبارت است از:
برطرف كننده گرفتگي هاي عضلاني
آرام بخش
مسكن و ضد درد
محرك جنسي
ضد افسردگي
ضد التهاب
ضد سرطان
در مطالعات و تحقيقات اخير نيز در رابطه با خواص ضد الزايمر، ضد التهاب، ضد تشنج، ضد افسردگي، بهبود سندروم پيش از قاعدگي ، ضد اسپاسم، درمان سرطان و... زعفران بررسي صورت گرفته است

علت خواص بي شمار زعفران
شايد علت خواص بي شمار زعفران، مواد تشكيل دهنده آن باشد زعفران از موادي همچون تانن،فلاونوئيد و... تشكيل شده كه داراي خاصيت آنتي اكسيداني، شل كنندگي، خواب آوري، ضد اضطرابي و... ميباشد.
همچنين زعفران داراي منگنز، ويتامين سي ، پتاسيم، ويتامين ب6 و... است.

 

نوشته هنگامه صدرايي بر اساس تحقيقات صورت گرفته

مصرف زعفران مي تواند درد هاي زايمان را كم كند

در صورتی که در مورد مطلب فوق سوالی دارین میتوانید از طریق فرم زیر مطرح نمایید .